hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس| وجود اراده جمعی برای شتاب بخشی به طرح‌های توسعه روستایی فارس

فارس| وجود اراده جمعی برای شتاب بخشی به طرح‌های توسعه روستایی فارس

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس در دیدار با فرماندار ویژه شهرستان جهرم بر لزوم تداوم اجرای طرح‌های توسعه روستایی تأکید کرد و گفت: اراده جمعی برای شتاب بخشی به طرح‌های توسعه روستایی شکل‌گرفته است. 

به گزارش رویداد امروز، عطاا... زمانی گفت: شهرستان جهرم ازجمله مناطق استان فارس است که در زمینه مقاوم‌سازی روستایی، بهسازی و توسعه معابر، توسعه مسکن شهری و اعطای تسهیلات بانکی به متقاضیان روستایی در راستای توسعه و عمران روستایی خوب عمل کرده است.

او با تأکید بر اینکه توسعه روستایی موجب محرومیت‌زدایی و ایجاد عدالت در توسعه می‌شود افزود: درعین‌حال بسیاری از مناطق روستایی و محروم همچنان از سهم برابر در توسعه اجتماعی و اقتصادی برخوردار نیستند و به‌رغم آنکه در برخی از شاخص‌ها ازجمله درصد بهره‌مندی از تسهیلات مقاوم‌سازی مناطق روستایی، فارس پیشتاز کشور است و از متوسط کشوری جلوتر حرکت می‌کند اما لازم است در برخی از شاخص‌ها اهتمام بیشتری به امر توسعه روستایی داده شود. زمانی در بخش دیگری از سخنانش با ارائه گزارشی از فعالیت‌های توسعه روستایی در استان فارس تأکید کرد: در سال ٩٧ با احتساب اعتبارات ملی و استانی ٦٢٧ پروژه بهسازی روستایی با اعتبار ٧٢ میلیارد تومان در فارس به سرانجام رسیده است. سهم قیر ٩٧ نیز برای بهسازی معابر روستایی، ٤٢ میلیارد تومان بود که یک شاخص قابل‌توجه در توسعه عمران روستایی است. مدیرکل بنیاد مسکن فارس همچنین به موضوع صدور اسناد مالکیت روستایی و شهری در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت اشاره کرد و افزود: در سال گذشته سه هزار و ٧٣٨ جلد سند روستایی و دو هزار و ٣٢٩ جلد سند شهری برای شهرهای زیر ٢۵ هزار نفر صادر شد و درمجموع تاکنون بالغ‌بر ٦٦ درصد از اماکن روستایی فارس دارای سند شده‌اند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد